90 dagen bedenktermijn

Retourneren is vaak een gedoe, maar dat hoeft het niet te zijn! Bij VijverXpert heb je een bedenktermijn van 30 dagen waarin je het product gratis naar ons mag versturen. De herroepingstermijn verstrijkt 90 dagen na de dag waarop je het product hebt ontvangen. Je mag ook eerst je retour bij ons aanmelden binnen 30 dagen na ontvangst, waarna je nog 14 dagen hebt om het product daadwerkelijk te retourneren. Stuur hiervoor een email naar retour@VijverXpert.nl.

Waar op letten bij een Retour:

Wel zijn er een aantal spelregels die gelden bij een retour:

  • Het artikel mag niet in gebruik zijn genomen. (bekijken zoals je in de winkel zou doen mag natuurlijk wel!)
  • Het artikel zit nog in de originele verpakking. (voor zover dit in alle redelijkheid kan natuurlijk)
  • Wij vragen je de retour altijd even bij ons aan te melden, dat zorgt dat wij de retour sneller kunnen verwerken! (win-win)
  • Producten die vallen onder de uitzonderingen kunnen helaas niet geretourneerd worden, informeer hier naar bij onze klantenservice.

Retourproces

Terecht gekomen in ons retourproces? Vervelend, maar niet lastig. Hieronder hebben we stap-voor-stap uitgeschreven hoe dit proces er voor je uitziet:

  1. Geef een korte reden op waarom je het artikel retour wil sturen en binnen 24 uur na ontvangst wordt je retour door onze service specialist opgepakt. Vergeet daarbij niet het opgeven van een reden, dit vergemakkelijkt het proces!
  2. Je ontvangt van ons dan een e-mail met de vervolgstappen. Daarin staat o.a. naar welk retouradres je de producten mag sturen.

Na het aanmelden of inplannen van de retour ontvang je altijd een Track & Trace code waarmee je het pakket kunt volgen.

Zodra wij het pakket ontvangen, wordt jouw retour in behandeling genomen. Binnen 24 uur na ontvangst mag je van ons een oplossing verwachten.

Welke oplossingen mag je van ons verwachten?

Terugbetaling: Valt het artikel binnen de zichttermijn en voldoet het aan de spelregels? Dan wordt gewoon het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, terugbetaald. Dit doen wij dan zo snel mogelijk, uiterlijk 14 dagen na herroeping. Hatseflats. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

Omruilen: Artikel te klein, te groot of toch niet naar wens? Valt deze binnen de zichttermijn en voldoet deze aan de spelregels? Dan ruilen we deze gewoon om naar een product met dezelfde waarde. Als het product goedkoper is dan vergoeden we uiteraard het restbedrag.

Hoe staat het met mijn retour?

Wil je weten wat de huidige status van je retour is? Begrijpelijk. Daarom houden we je altijd op de hoogte van de laatste status van je retour via een e-mail. In die e-mail vind je ook een directe link naar jouw retour, waar je de laatste status updates kunt volgen.

Uitzonderingen op de regel

Een aantal artikelen in ons assortiment zijn een uitzondering op onze retourregel en mogen niet geretourneerd worden. Hieronder vind je een overzicht van deze artikelen en een korte uitleg wáárom we een uitzondering moeten maken voor deze artikelen.

  • Producten op maat.
    • Artikelen die op maat worden gemaakt (denk hierbij aan lamellenafdekking of zomerzeilen). We kunnen helaas niemand anders blij maken met een product dat speciaal op jouw wensen gemaakt is.
  • “Goederen die binnen 14 dagen kunnen bederven, zoals koivoer.
    • Voor andere bederfelijke producten (bijvoorbeeld chloortabletten), die niet binnen 14 dagen kunnen bederven, maar wel daarna, kunnen wij de houdbaarheid niet meer garanderen wanneer deze geopend zijn. Wij kunnen hier dan 100% waardevermindering voor in rekening brengen.
  • Opblaasbare (lig)producten zoals opblaasbare jacuzzi’s, – dieren of luchtbedden, waarvan de verzegeling is verbroken. Kortom, artikelen waar je in, aan of op ligt.
    • Uit hygiënisch oogpunt kunnen, mogen en willen wij deze producten niet meer verder verkopen wanneer de verzegeling is verbroken. We willen al onze klanten nieuwe en uiteraard 100% schone artikelen aanbieden.

Houd hierbij dus altijd rekening wanneer je deze producten wil bestellen bij ons. Niet zeker of een product onder de uitzonderingen valt, neem dan gerust contact op met onze KlantenserviceLet op! Voor installatie- en inbouwartikelen geldt dat wanneer deze zijn geïnstalleerd en zijn ingebouwd (denk hierbij aan pvc koppelingen of verlijmde slangen) wij niet meer 100% garanderen dat de kwaliteit intact is gebleven. Eventuele ontstane waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen, kunnen wij dan bij retourneren bij je in rekening brengen.

Rechten

Welke rechten heb jij als consument? Dat zijn er erg veel en doen we niet geheimzinnig over. Via deze link vind je een overzicht van al jouw rechten als consument terug.

Uiteraard heb je een standaard herroepingsrecht van 14 dagen op je aankoop zonder opgave van reden. Deze verstrijkt op 14 dagen nadat jij of een door jouw aangewezen derde partij (welke niet de vervoerder is) het product fysiek in bezit heeft gekregen. Toppershops biedt echter een bedenktijd van maar liefst 90 dagen.

Je dient ons als bedrijf (ReachOut Media B.V.) via schriftelijke wijze (via bijvoorbeeld mail of via de grote oranje retour knop) hiervan wel op de hoogte te stellen, wanneer je gebruik wil maken van dit recht.

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Garantie

Garantie vinden wij vanzelfsprekend en wij willen je graag een zeker en veilig gevoel geven tijdens het bestellen. Voor alle producten die je bij ons koopt, geldt natuurlijk de wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast bieden wij fabrieksgarantie aan. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie en vind je per product terug. Daarbij staat ons team van klantenservice medewerkers altijd klaar om je te helpen in dit proces wanneer je onverhoopt toch een defect product ontvangt.